Oddział dzienny

    • Do przyjęcia na Oddział Dziennypotrzebne jest skierowanie lekarskie z naszej Poradni lub wystawione przez specjalistę psychiatrę, neurologa, pediatrę lub innego lekarza zawierające diagnozę medyczną wraz z kodem wg ICD 10. Skierowanie musi być zaadresowane do oddziału dziennego psychiatrycznego rehabilitacyjnego dla dzieci i młodzieży. Do skierowania należy dołączyć wszystkie posiadane dokumenty medyczne, psychologiczne, oświatowe oraz numer telefonu kontaktowego
    • skierowanie jest rejestrowane w kolejce oczekującychi realizowane w miarę wolnych miejsc w poszczególnych grupach wiekowych
    • przed planowanym przyjęciem pracownik rejestracji kontaktuje się telefonicznie z rodzicem, uzgadnia datę przyjęcia na Oddział oraz terminy zajęć terapeutycznych. Niezgłoszenie się na planowany termin przyjęcia, bez podania ważnej, udokumentowanej przyczyny, jest równoznaczne z rezygnacją z leczenia w oddziale i odesłaniem skierowania.
    • przyjęcie na Oddział polega na zebraniu wywiadu psychologicznego, lekarskiego, badaniu psychiatrycznym, ustaleniu planu terapii. W dniu przyjęcia pacjent zgłasza się na Oddział wraz z rodzicem / opiekunem prawnym
    • w trakcie pobytu dziecko uczestniczy w zaleconych zajęciach terapeutycznych indywidualnych lub grupowych zgodnie z planem w oparciu o program terapeutyczny oddziału
    • regularnie omawiane jest funkcjonowanie pacjenta i postępy w terapii w trakcie odpraw personelu, ewentualna modyfikacja planu leczenia
    • leczenie zakończone jest rozmową podsumowująca, przekazaniem dalszych zaleceń

Zaburzenia leczone w Oddziale :

    1. zaburzenia emocji, mieszane zaburzenia zachowania i emocji, nerwice dziecięce
    2. adhd
    3. autyzm dziecięcy, HFA (autyzm wysoko funkcjonujący), zespół Aspergera
    4. opóźnienie rozwoju psychoruchowego
    5. zaburzenia lękowe, dysfunkcjonalna nieśmiałość, problemy w relacjach rówieśniczych
    6. mutyzm wybiórczy
    7. zespół natręctw
    8. tiki
    9. dolegliwości psychosomatyczne, bóle psychogenne
    10. odmowa chodzenie do szkoły
    11. trudności w nauce, dysleksja rozwojowa
    12. stabilna postać zaburzeń psychotycznych